با انجام عمل لیپوماتیک ، میتوانید برخی قسمتهای بدن را که دچار چاقی یا چربی اضافی هستند؛ فرم دهید.

این نواحی شامل:

شکم و پهلوها

پشت(بالای خط سوتین)

ناحیه باسن

خارج و داخل ران

زیر باسن

سینه در آقایان (ژنیکوماستی)

داخل زانو

بازو

هستند. ولی برای هر ناحیه نیاز به یک نوبت عمل جداگانه نیست. تا جای ممکن که برای زیباجو خطر یا ضرری نداشته باشد در یک نو عواملی چون جنسیت، ژنتیک، بارداری، بیماری و .. باعث چاقی ناحیه شکم و پهلو می شوند.

با اینکه ممکن است فرد در نواحی دیگر بدنش تجمع چربی نداشته باشد یا کم باشد.

در این حالت بهترین روش برای خلاصی، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو است.

درلیپوماتیک شکم چربیهای بالا و زیرشکم تخلیه می شوند و شکم بیمار صاف و خوش فرم میشود.

میزان تخلیه چربی برای هر فرد متفاوت است. بت بیهوشی انجام خواهند شد.

چه افرادی برای انجام لیپوماتیک غبغب مناسب هستند؟

برخی افراد چاق که مبتلا به این عارضه هستند سعی می کنند با لاغر کردن خود باعث از بین رفتن غبغب شوند شاید با این کار تا حدودی نه به طور کامل باعث از بین رفتن غبغب شوند ولی در کل چربی های این ناحیه جزو سخترین چربی هاست و از بین رفتن آن با ورزش فعالیت و لاغر کردن غیر ممکن است. راهترین راه برای از بین بردن غبغب جراحی لیپوماتیک است. عمل لیپوماتیک غبغب از جمله مواردی است که در افرادی که دارای افتادگی چانه هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یکی از مواردی است که باعث زیبا سازی صورت و از بین رفتن چربی های زیر چانه می شود. زمانی که فرد چاق می شود و افزایش وزن پیدا می کند چربی در بخش های مختلف بدن بخصوص غبغب تجمع پیدا می کند که با عمل لیپو ماتیک می توان این چربی ها را از این ناحیه خارج کرد چربی های خارج شده این قسمت زنده هستند و می توان به بخش های دیگر بدن اضافه کرد که خارج کردن چربی ها از این قسمت با بی حسی صورت می گیرد و اضافه کردن چربی ها به قسمت های دیگر بدن با بیهوشی صورت می گیرد. لیپوماتیک به علت اینکه دارای دوره درمان کوتاه مدتی نسبت به بقیه روش ها می باشد. این روش نسبت به سایر روش ها کاملا ساده و تقریبا بدون درد انجام می شود و از طرف دیگر در این روش توده چربی به صورت زنده خارج می شود که امکان انتقال به سایر بخش ها در آن وجود دارد.

عمل لیپوماتیک غبغب برای یکسری از افراد جامعه اصلا مناسب نمی باشد

1- افراد زیر 18سال

2- افرادی که معمولا دچار چاقی مفرط می شوند.

3- افرادی که بیماری های خاصی دارند مانند بیماری های قلبی، هموفیلی، عفونی و

 

4- افرادی که دارای عضلات انعطاف پذیری نیستند.

آمادگی‌های لازم قبل از انجام عمل لیپوماتیک پهلو

حدود دو هفته قبل از جراحی مصرف هر گونه گیاهی دارویی یا ویتامین را قطع کنید.

چند هفته قبل از جراحی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

قبل از جراحی سوابق پزشکی خود را دقیق و بی کم کاست با پزشک جراح تان در میان بگذارید.

اگر دارویی مصرف می‌کنید یا به دارویی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

قبل از جراحی از داروهایی مثل ایبوپروفن یا آسپرین استفاده نکنید.

سعی کنید نمک کمتر مصرف کنید.

 

لیپوماتیک نوعی عمل جراحی جهت پیکرتراشی است که در آن چربی اضافی از بدن خارج شده یا به ناحیه مورد نظر منتقل می شود که بدن را لاغر کرده و شکل می دهد. لیپوماتیک ممکن است همچون عمل لیپوساکشن به نظر برسد اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی بسیار متفاوت از لیپوساکشن است. در واقع انجام جراحی لیپوماتیک منجر به آسیب کمتری در بافت بدن، یکنواختی چربی زیر پوست، ایجاد ظاهری بهتر در پوست و همچنین اثر بخشی ماندگارتر می شود. جراحی لیپوماتیک  پهلو کمر و باسن بیمار قابل انجام است. این نوع جراحی را پیکرتراشی ۳۶۰ درجه نیز می‌نامند. اگر علاقه مند هستید درباره جراحی لیپوماتیک شکم، پهلو و پیکرتراشی ۳۶۰ درجه به شکل ساعت شنی که می‌تواند همزمان با تزریق چربی به باسن انجام شود بیشتر بدانید با این مقاله از کلینیک تخصصی روما همراه مان باشید.